كاردیوورژن (cardioversion)

.....................



كاردیوورژن (cardioversion)

همه ما بارها در فیلم های سینمایی صحنه شوك الكتریكی به بیماران بدحال در بیمارستان ها را دیده ایم. این اقدام درمانی اصطلاحاً كاردیوورژن نام دارد. بر خلاف تصور اغلب افراد كه این عمل را ترسناك و غالباً غیر موفق می دانند، در حقیقت كاردیوورژن یك روش كاملاً مؤثر در قطع آریتمی های قلبی بوده و با امكانات موجود در بخش های ویژه بدون ایجاد یك خاطره بد در بیمار قابل انجام است . 

كاردیوورژن چیست؟
اصطلاح كاردیوورژن به معنی برطرف كردن آریتمی قلبی و برگرداندن ریتم طبیعی قلب می باشد. آریتمی های خطرناك از قبیل آریتمی های بدخیم بطنی در صورت عدم درمان فوری منجر به مرگ فرد می شوند ولی در صورت مراجعه فوری با كاردیوورژن قابل برگشت می باشند. گاهاً آریتمی های خوش خیم تر از قبیل AF و فلوتردهلیزی به درمان دارویی مقاوم بوده ولی با كاردیوورژن به راحتی قابل درمان می باشد. 

كاردیوورژن چگونه انجام می شود؟
كاردیوورژن الزاماً به وسیله شوك الكتریكی انجام نمی شود. گاهاً در صورت خوش خیم بودن آریتمی می توان با تزریق وریدی داروهایی از قبیل آمیودارون، پروكائین آمید و... آریتمی را قطع كرد كه در این موارد اصطلاح كاردیوورژن دارویی به كار می رود. درمواردی كه آریتمی خطرناك و تهدید كننده حیات وجود داشته و فرصت كافی برای درمان دارویی وجود ندارد و همچنین درمواردی كه كاردیوورژن دارویی موفق نبوده است از كاردیوورژن الكتریكی استفاده می شود.

گروه دانش آموزان دبیرستان بهیاری رازی ایرانشهر.محمدرضا عمرزهی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده توسط محمدرضاعمرزهی(09195930685) در جمعه 11 ارديبهشت 1394 و ساعت 20:19




.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behyari-highschool ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




دانش آموزان دبیرستان بهیاری رازی ایرانشهر
wwww.rezasarhad7667@gmail.com




محمدرضاعمرزهی(09195930685)




ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن بهیاران دبیرستان بهیاری رازی ایرانشهر و آدرس higschoolbehyari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












زخم بستر (bed sore) , هورمون‌های زنانه، سدی در برابر بیماری‌های قلبی , شکستن قولنج عامل تخریب مفاصل است , هماتوم مغزی یا تجمع خون بین مغز و جمجمه چگونه بوجود میاید , کم‌خونی آپلاستیک چیست؟ , نکروز!!!! , توصيه متخصصان تغذيه به بيماران دچار افزايش قند خون , روندافزایشی ابتلای زنان به ایدز از طریق روابط جنسی , نیمی از مبتلایان به سرطان دهانه رحم کمتر از 50 سال دارند , آنژیو پلاستی کروناری چیست ؟ , مقاومت آنتي بيوتيكي , چرا لباس جراحان سبز و لباس پرستاران سبز و یا آبی است ؟ , علائم اختصاری متداول در بیمارستان , پروتکل آميودارون , نحوه گرفتن فشارخون به طرز صحیح ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 11727
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1